სოციალური პროექტები

ისტის გამოყენება სასწავლო პროცესში


ქალაქ აბაშის  N2 საჯარო სკოლის მუსიკის  მასწავლებელი ლალი მიგინეიშვილის სასწავლო აქტივობა
სემესტრის განმავლობაში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში
წარმოდგენილი დოკუმენტები:
1. თემატური გეგმა და რეფლექსია;
2.გამოყენებული ელექტრონული რესურსის ბმული;
საგანი: მუსიკა
კლასი: 3
თემა: სვანური ხალხური სიმღერა ,,შინა ვორგილ“
მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან ისტ რესურსის საშუალებით საქართველოს ლამაზ კუთხეს სვანეთს,სვანურ კულტურას და სვანურ სიმღერას
შეფასების საგანი და პროცედურები: შეფასდება მოსწავლეთა მიერ სიმღერის   შესწავალ. შეფასდება მოსწავლის კომპოზიციის , სიმღერის განხილვა საკლასო მსჯელობა დისკუსიაში მონაწილეობა .   წარმოდგენილი  არგუმენტებისა და კონტრარგუმენტების დამაჯერებლობა.
მუს. დაწყ.(I)1.გარე სამყაროში ბუნებრივად არსებული და ხელოვნურად შექმნილი ხმის, ბგერის ,ხმაურის ,მღერის და მუსიკალური ენის ცალკეული ელემენტების (რიტმის, ტეპის, მელოდიის )გამოყენება  გარკვეულ ი ემოციური მდგომარეობის გადმოსაცემად)
მუს.დაწყ.(I). 2 ხმის, ხმაურის, მღერის  და მუსიკალური ელემენტების (რიტმის,ტემპის, მელოდიის) მეშვეობით, გარესამყაროს  ასახვა.
მუს.დაწყ.(I).4 მოსმენის დროს სახე-ხატების  შექმნაში მუსიკალური ენის ცალკეული ელემენტების (რიტმის, ტემპის,  მელოდიის,) როლის განსაზღვრა
მუს.დაწყ.(I).5 ცალკეულ მუსიკალურ ელემენტებს (რიტმს, ტემპს, მელოდიას,) ხმაურსა და ვიზუალურ რიგს შორის ასაციაციური კავშირების გაბმა
მუს.დაწყ.(I).6  ხალხური მუსიკის თავისებურებების ამოცნობა.
სასწავლო რესურსი: კომპიუტერი,პროექტორი, დაფა,ცარცი.
მოსალოდნელი შედეგი და განსავითარებელი უნარ-ჩვევები:აქტიური მოსმენის უნარის განვითარება.    საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა,  კულტურული  უნარის განვითარება. ხალხური მუსიკის თავისებურების ამოცნობა.
გამოუმუშავდებათ შემდეგი უნარ-ჩვევები:
·         მოსმენა
·         გაგება-გააზრება
·         პარალელების გავლების
·         დასკვნების გამოტანის
·         კომუნიკაციის უნარი

პროცესის ზოგადი აღწერა: ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის აუდიო და ვიდეო სიმღერის მოსმენა და გაგება, მოსმენილი  სიმღერის   სხვადასხვა ფორმით ინტერპრეტირება;
ცნებები და ტერმინები
·   მუსიკალური ენის ძირითადი ელემენტები: რიტმი , მელოდია
·   მელოდიის შემადგენელი ნაწილები:ინტონაცია, მოტივი
·   საკომპოზიციო ხერხები: რიტმული და მელოდიური ოსტინატო
    მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით, პროგრამით განსაზღვრული ცნებების დამუშავება უნდა ხდებოდეს თვალსაჩინო მასალის საფუძველზე, რათა მოსწავლემ კონკრეტული მაგალითების მეშვეობით გაიაზროს მათი მნიშვნელობა. სწავლების ამ ეტაპზე მიზანშეწონილი არ არის ძირითადი აქცენტის გადატანა ცნებების/ტერმინებისა და მათი განმარტებების თეორიულ სწავლებაზე.
სასწავლო პროცესის ინტერაქტიურობა:
გამოწვევა-პროვოცირება
გაკვეილი იწყება მოთელვით , რომელიც რიტმულ სავარჯიშოზეა დაფუძნებული .
მოუსმინეთ მელოდიას  და ააყოლეთ ტაში.

აქტივობა:1
ინსტრუქცია .ყურადღებით მოუსმინე და დააკვირდი წარმოდგენილ ვიდეო მასალას ,  აღწრე საქართველოს რომელი კუთხეა გამოსახული. რომელ ნაციონალური სამოსია წარმოდგენილი , გადმოეცი შენი განწყობა და  გამოთქვი შენი ვარაუდი

საქრთველოს ულამზესი კუთხე ,, სვანეთი“



აქტივობა N1: გონებრივი იერიში-იდეების გენერირება

ინსტრუქცია
მოუსმინე ვიდეო რგოლს   scade gamoicno, ris Sesaxeb iqneba masSi saubari; gansazRvre მოსმენის  mizani (ra mizniT უსმენ: ubralod gainteresebs,  raRacis gageba gsurs, raRac ginda iswavlo  da sxv.).

მოსმენის dros
ifiqre imaze, ra aris  SenTvis gasagebi da ra gaugebari. gamoiyene gagebis strategiebi, kerZod:
Seajame მოსმენილი. drodadro SeCerdi  da dafiqrdi,
ra iTqva an ra moxda mniSvnelovani  mocemul monakveTSi;
მოსმენის  damTavrebis Semdeg
imsjele TanaklaselebTan მოსმენილის Sesaxeb.
მეთოდი. კითხვა -პასუხი
აქტივობა:
wavikiTxoT, davfiqrdeT, visaubroT:
წავიკითხოთ ტექსტი   ,,მოვიარე სიმღერით’’ და გავცეთ კითხვებზე პასუხი
1. სად იმოგზაურა პატრა დირიჟორმა?
2. სად წაიყვანეს კესომ და ტასომ დირიჟორი?
3. როგორ იყვნენ გამოწყობილი მომღერლები ?
4. რამ აღაფრთოვანა პატარა დირიჟორი?
5.რა ენაზე მღეროდნენ?
6. რა აზრი მოუვიდა პატარა დირიჟორს?
7. რომელი სავნური ხალხური სიმღერის შესწავლა გადაწყვიტა?

აქტივობა: განტვირთვა
მოსწავლეები უსმენენ  სვანური ხალხური სიმღერა ,, შინა ვორგილი“
მოსწავლეები ტაშის აყოლებით შეეცდებიან სიმღეის რიტმის დაჭერას და მასწავლებლის დახმარებით თავადაც აყვნენ სიმღერას
მოსწვალეები გაიხსენებენ  ააჟღერებენ ,, შინა   ვორგილ’’ -სიტყვის მსგავს გლოსალალიებს  ორუდილა, ჰერიო , ოდელია,  პატარა მოტივებს.
მასწავლებელი პროექტორზე ეტაპობრივად აჩვენებს ვიდეო მასალას ისტ რესურს და დამხმარე თვალსაჩინოებითი რესურსის დახმარებით სთხოვს მოსწავლეებს გააკეთონ ჩანაწერები.




აქტივობა
ინსტრუქცია: მოსწავლეები ავსებენ ინტერაქტიურ ბარათებს



შედეგი: რესურსმა ხელი შეუწყო მოსწავლეებში მრავალმხრივი ინტელექტის განვითარებას, კვლევითი უნარების ჩამოყალიბებას;
დასასრულს მოსწავლეებს პრაქტიკული ტიპის საშინაო დავალება მივეცი გუნდურად მენიუს სახით,სადაც შეეძლოთ არჩევანი გაეკეთებინათ სასურველ დავალებაზე:

ისტ-ის ინოვაციური და შემოქმედებითი გამოყენება (დადებითი ზეგავლენა პროცესზე)
ისტ-ის გამოყენებით სასწავლო პროცესი  გახდა მეტად ინოვაციური და შემოქმედებითი: მოსწავლეების მხრიდან ძალზედ საინტერესო იდეები და პრაქტიკული გამოცდილების გაზიარება მოხდა საკუთარი შემთხვევებიდან. მოისმინეს და გაანალიზეს დოკუმენტური მასალა, ერთმანეთს გაუზიარეს შთაბეჭდილებები. ისტ-ი წარმოადგენდა ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის ეფექტურ საშუალებას,რასაც ადასტურებს ზემოთ ჩამოთვლილი აქტივობები და მეთოდები.
კიბერუსაფრთხოება და ისტ-ის გამოყენების ეთიკა
სასწავლო პროცესში ისტ-ის გამოყენებისას სრულად იყო დაცული  სოციალური, ეთიკური და სამართლებრივი  ნორმები. დოკუმენტური მასალების დაწყებისთანავე მოსწავლეებს გავაცანი ვიდეო-რესურსის ავტორი,საავტორო უფლებები და გამოყენების ეთიკა სრულად შეესაბამებოდა მოსწავლეთა ასაკობრივ სტრუქტურას და საჭიროებებს.



რეფლექსია
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სწავლის პროცესში ხელს უწყობს მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდას. გარდა იმისა, რომ ისტ-ის გამოყენებით შესაძლებელია უფრო მდიდარი, მრავალფეროვანი და დინამიკური სასწავლო მასალის შექმნა და გამოყენება, მისი საშუალებით შესაძლებელია სასწავლო შინაარსი გავხადოთ ინტერაქტიული. შედეგად, მოსწავლე ინფორმაციის პასიური მიმღები კი არ არის , არამედ მას თავად შეუძლია სასწავლო შინაარსის მოდიფიცირება და შექმნაც კი. ყოველივე ეს კი სრულად შეესაბამება სასწავლო პროცესისადმი თანამედროვე, კონსტრუქტივისტულ მიდგომას, რომელიც ითვალისწინებს ცოდნის მიგნებასა და შექმნას თვით მოსწავლის მიერ.
სასწავლო პროცესში ისტ ტექნოლოგიების ეფექტურად მართვა და გაკვეთილზე მიზნობრივად გამოყენება ეროვნული სასწავლო გეგმისა და მოსწავლეთა ასაკობრივი ფაქტორების გათვალისწინებით,  მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლების ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა.
მოსწავლეები ამ აქტივობის მსვლელობისას ფაქტებზე დაფუძნებული რესურსით თვალსაჩინოდ გაეცნენ საქართველოს ლამაზი კუთხის  სვანეტის ისტორიას, ღირშესანიშნავ ადგილებს, მის კულტურას და მოისმინეს სვანური ხალხური სიმღერა.
ყოველივე ამან ხელი შეუწყო ცნობისმოყვარეობის გაღვივებას, მოსწავლეთა აქტიურ ჩართულობას, შინაგანი მოტივაციის ზრდას, მოზარდებს განსხვავებული და განცალკავებული ინფორმაციის ერთიანად აღქმა-გააზრების პროცესი გაუადვილა.
მოსწავლეთა ყურადღება გამახვილდა საბუნებისმეტყველო  მეცნიერებების შესწავლაზე. მოსწავლეებს საშუალება მიეცათ, პარალელები გაავლოთ  სვანურ  კულტურასა და იმერულ კულტურასთან .
ისტ რესურსის გამოყენების პროცესში კითხვის დასმის ტექნიკაში წარმატებით გამოყენებულმა, აპრობირებულმა სტრატეგიებმა მით უფრო გამიადვილა მუშაობა, რადგან შეკითხვათა ტიპები იყო მრავალფეროვანი სხვადასხვა უნარ-ჩვევათა გაცნობიერებულად ფორმირებისათვის. ვიდრე მუშაობას დავიწყებდი, გავითვალისწინე განათლების ექსპერტთა რჩევები, რომ რესურსი უნდა იყოს „კონტექსტუალიზებული, უნარების ინტეგრირების ხელშემწყობი, სწავლის უნარებისა და სტრატეგიების განმავითარებელი, სიღრმისეული წვდომის ხელშემწყობი, ინტერაქციის მასტიმულირებელი, სანდო წყაროებიდან მოპოვებული, გარკვეულ სქემას მორგებული და თანმიმდევრული, ადვილად გასაგები ინსტრუქციით დასაბუთებული, მოქნილი" (მ. ბოჭორიშვილი)
უპირველეს ყოვლისაგანვსაზღვრე და  გავითვალისწინე შემდეგი ფაქტორები:
·         სასწავლო მასალის თემატიკა და საინფორმაციო რესურსები
·         მოსწავლეთა ისტ კომპეტენცია
·         ჩემს ხელთ არსებული ტექნიკური ბაზა
როგორც ისტ-ის რესურსის შეფასების ინტერაქტიურმა ბარათებმა გვიჩვენა, აღმოჩნდა რომ ეს ინოვაციური სტრატეგია მოსწავლეთათვის იყო დამხმარე საშუალება ამ თემატიკით ცოდნის, უნარებისა და დამოკიდებულებების ჩამოსაყალიბებლად და არა დაუძლეველი სტრატეგია მოსმენილი კომპოზიციის, სიმღერის, ნაწრმოების განხილვა და საკლასო მსჯელობაში -დისკუსიაში მონაწილეობა

                                                                       შეფასების კრიტერიუმები

ძალიან კარგი
კარგი
საშუალო
საჭიროებს დხმარებას
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა სრულად და დაჯერებლად
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა კარგად
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა საჭიროებს დახვეწას და დაზუსტებას
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა ბუნდოვანია და დაუსრულებელია
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის აქტიურადაა ჩართული
მონაწილეობას ხშირად
ნაწილობრივად მონაწილეობა
პასიური მონაწილეა
საკუთარი აზრის  დასაბუთება
მკაფიოდ ნათლად ასაბუთებს საკუთარ  აზრს
კარგად ასაბუთებს საკუთარ  აზრს
საჭიროებს დახვეწას და დაზუსტებას საკუთასრი აზრის გადმოცემისას
ბუნდოვანია და დაუსრულებელია
გამოთქმული აზრი
სხვისი აზრის პატივისცემა
ყოვეთვისცემს პატივს  სხვის აზრს
გამოხატავს პატივისცემას სხვისი აზრის მიმართ ხშირად
ნაწილობრივად სცემს პატივს სხვის აზრს
არ გამოხტავს პატივისცემას ხსვისი აზრის მიმართ

      

    რიტმული-ინტონაციური სავარჯიშოების  შესრულება


                                                                       შეფასების კრიტერიუმები

ძალიან კარგი
კარგი
საშუალო
საჭიროებს დახმარებას





სინქრონულობის   დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას
სინქრონულობის   დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას არასდ როს არღვევს
სინქრონულობის   დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას არ არღვევს
სინქრონულობის   დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას ხანდახან არღვევს
სინქრონულობის   დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას უჭირს
რიტმული ინპროვიზაციის უნარი
ზუსტად და კარგად ავლენს იმპროვიზირების უნარს
კარგად ავლენს იმპროვიზირების უნარს
ნაწილობრივ ავლენს იმპროვიზირების უნარს
ვერ ავლენს იმპროვიზირების უნარს




















ქალაქ აბაშის N2 საჯარო სკოლის მუსიკის  მასწავლებელი ლალი მიგინეიშვილის სასწავლო აქტივობა
სემესტრის განმავლობაში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში
წარმოდგენილი დოკუმენტები:
1.თემატური გეგმა და რეფლექსია;
2.გამოყენებული ელექტრონული რესურსის ბმული;
საგანი: მუსიკა
კლასი: 4
თემა: მუსიკა და კინო - ,,კინოკომპანიების მუსიკალური ქუდები“
მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან ისტ რესურსის საშუალებით ანიმაციების და მხატვრული ფილმების მუსიკალურ ქუდებს.
შეფასების საგანი და პროცედურები:  შეფასდება მოსწავლის კომპოზიციის , მუსიკალური ქუდების  განხილვა,  საკლასო მსჯელობა დისკუსიაში მონაწილეობა .   წარმოდგენილი  არგუმენტებისა და კონტრარგუმენტების დამაჯერებლობა.
მუს.დაწყ.(I).4 მოსმენის დროს სახე-ხატების  შექმნაში მუსიკალური ენის ცალკეული ელემენტების ( რიტმის ,ტემპის,  მელოდიის,) როლის განსაზღვრა
მუს.დაწყ.(I).5 ცალკეულ მუსიკალურ ელემენტებს (რიტმს, ტემპს, მელოდიას,) ხმაურსა და ვიზუალურ რიგს შორის ასაციაციური კავშირების გაბმა

სასწავლო რესურსი: კომპიუტერი,პროექტორი, დაფა,ცარცი.
მოსალოდნელი შედეგი და განსავითარებელი უნარ-ჩვევები:აქტიური მოსმენის უნარის განვითარება.    საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა,  კულტურული  უნარის განვითარება.
გამოუმუშავდებათ შემდეგი უნარ-ჩვევები:
·         მოსმენა
·         გაგება-გააზრება
·         პარალელების გავლების
·         დასკვნების გამოტანის
·          კომუნიკაციის უნარი
პროცესის ზოგადი აღწერა: ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის აუდიო და მუსიკალური  კოლაჟის მოსმენა და გაგება.
ცნებები და ტერმინები
·         მუსიკალური ენის ძირითადი ელემენტები: მუსიკალური თემა, მუსიკალური ეფექტები, მუსიკალური დახასიათება
·         მელოდიის შემადგენელი ნაწილები:ტემბრი,რიტმი
·         საკომპოზიციო ხერხები: ლაიტმოტივი
მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით, პროგრამით განსაზღვრული ცნებების დამუშავება უნდა ხდებოდეს თვალსაჩინო მასალის საფუძველზე, რათა მოსწავლემ კონკრეტული მაგალითების მეშვეობით გაიაზროს მათი მნიშვნელობა. სწავლების ამ ეტაპზე მიზანშეწონილი არ არის ძირითადი აქცენტის გადატანა ცნებების/ტერმინებისა და მათი განმარტებების თეორიულ სწავლებაზე.


სასწავლო პროცესის ინტერაქტიურობა:
გამოწვევა-პროვოცირება
    გაკვეილი იწყება მოთელვით , რომელიც რიტმულ სავარჯიშოზეა დაფუძნებული .
მოუსმინეთ მელოდიას  და ააყოლეთ ტაში , ადგილზე შევასრულოთ  რიტმული მოძრაობები         https://www.youtube.com/watch?v=pYYTdtRrg8M
 
აქტივობა:1
  ინსტრუქცია   ყურადღებით  და დააკვირდი წარმოდგენილ მასალას




შემდეგ მოუსმინე  ამ კომპანიების მუსიკალურ ქუდებს,  გამოთქვი ვარაუდი   რომელი მუსიკალური ქუდები და ლოგოებია წარმოდგენილი? გამოხატე შენი განწყობა


 აქტივობა: 2 ყურადღებით დააკვირდი მოცემული სხვადასხვა კინოკომპანიების მუსიკალური ქუდებს , მოისმინე ქუდებიის მელოდეიები და დაალაგე  ეს ტრეკები  მოსმენილის  თანმიმდევრობით .








და უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს:
1.როგორ განაპირობებს გადაცემის შინაარსიმუსიკალური ქუდისხასიათს,
2.რომელი კინოკომპანიის  ლოგო არ არის წიგნში მოცემული?
3.გაიზრეთ და მოიფიქრეთ, როგორ და რომელ გადაცემას გააფორმებდით?

მოსწავლეები იმსჯელებენ და გამოთქვამენ საკუთარ აზრს, გამოხატავენ განწყობას.
აქტივობა N3: გონებრივი იერიში-იდეების გენერირება
 რაველის ,,ბოლეროს’’ ფრაგმენტი
ყურადღებით მოუსმინე     რაველისბოლეროსფრაგმენტს, ყურადღება გაამახვილე  შემდეგ საკითხებზე და მოემზადეთ საკლასო მსჯელობისთვის, გამოხატეთ საკუთარი მოსაზრებეები
1.       როგორ ვითარდება მუსიკა;
2.    როგორია რიტმული ნახაზი მელოდიაში,
3.     მიუთითეთ  ამ ფრაგმენტში რიტმული ოსტინატო და რიტმული კონტრაპუნქტი

 აქრტვობა N2 დისკუსია, თუ რა ასოციაციას ქმნის რიტმული ოსტინატო .
 გაიხსენეთ რაველის ,,ბოლეროს’’ ფრაგმენტი
     დამხმარე კითხვები:
1.       რა მეორდება ჩვენს ცხოვრებაში მუდმივად?
2.     როგორ იცვლება თემა ყოველი გამეორებისას?
3.      რა ასოციაციას იწვევს ის, რომ ერთსა და იმავე მუსიკალურ მასალას მეტი და მეტი ინსტრუმენტი ასრულებს?

აქტივობაN4
ინსტრუქცია: მოსწავლეები ავსებენ ინტერაქტიურ ბარათებს


შედეგი: რესურსმა ხელი შეუწყო მოსწავლეებში მრავალმხრივი ინტელექტის განვითარებას, კვლევითი უნარების ჩამოყალიბებას;
დასასრულს მოსწავლეებს პრაქტიკული ტიპის საშინაო დავალება მივეცი გუნდურად მენიუს სახით,სადაც შეეძლოთ არჩევანი გაეკეთებინათ სასურველ დავალებაზე:
ისტ-ის ინოვაციური და შემოქმედებითი გამოყენება (დადებითი ზეგავლენა პროცესზე)
ისტ-ის გამოყენებით სასწავლო პროცესი  გახდა მეტად ინოვაციური და შემოქმედებითი: მოსწავლეების მხრიდან ძალზედ საინტერესო იდეები და პრაქტიკული გამოცდილების გაზიარება მოხდა საკუთარი შემთხვევებიდან. მოისმინეს და გაანალიზეს დოკუმენტური მასალა, ერთმანეთს გაუზიარეს შთაბეჭდილებები. ისტ-ი წარმოადგენდა ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის ეფექტურ საშუალებას,რასაც ადასტურებს ზემოთ ჩამოთვლილი აქტივობები და მეთოდები.
კიბერუსაფრთხოება და ისტ-ის გამოყენების ეთიკა
სასწავლო პროცესში ისტ-ის გამოყენებისას სრულად იყო დაცული  სოციალური, ეთიკური და სამართლებრივი  ნორმები. დოკუმენტური მასალების დაწყებისთანავე მოსწავლეებს გავაცანი ვიდეო-რესურსის ავტორი,საავტორო უფლებები და გამოყენების ეთიკა სრულად შეესაბამებოდა მოსწავლეთა ასაკობრივ სტრუქტურას და საჭიროებებს.

რეფლექსია
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სწავლის პროცესში ხელს უწყობს მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდას. გარდა იმისა, რომ ისტ-ის გამოყენებით შესაძლებელია უფრო მდიდარი, მრავალფეროვანი და დინამიკური სასწავლო მასალის შექმნა და გამოყენება, მისი საშუალებით შესაძლებელია სასწავლო შინაარსი გავხადოთ ინტერაქტიული. შედეგად, მოსწავლე ინფორმაციის პასიური მიმღები კი არ არის , არამედ მას თავად შეუძლია სასწავლო შინაარსის მოდიფიცირება და შექმნაც კი. ყოველივე ეს კი სრულად შეესაბამება სასწავლო პროცესისადმი თანამედროვე, კონსტრუქტივისტულ მიდგომას, რომელიც ითვალისწინებს ცოდნის მიგნებასა და შექმნას თვით მოსწავლის მიერ.
სასწავლო პროცესში ისტ ტექნოლოგიების ეფექტურად მართვა და გაკვეთილზე მიზნობრივად გამოყენება ეროვნული სასწავლო გეგმისა და მოსწავლეთა ასაკობრივი ფაქტორების გათვალისწინებით,  მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლების ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა.
მოსწავლეები ამ აქტივობის მსვლელობისას ფაქტებზე დაფუძნებული რესურსით თვალსაჩინოდ გაეცნენ საქართველოს ლამაზი კუთხის  სვანეტის ისტორიას, ღირშესანიშნავ ადგილებს, მის კულტურას და მოისმინეს სვანური ხალხური სიმღერა.
ყოველივე ამან ხელი შეუწყო ცნობისმოყვარეობის გაღვივებას, მოსწავლეთა აქტიურ ჩართულობას, შინაგანი მოტივაციის ზრდას, მოზარდებს განსხვავებული და განცალკავებული ინფორმაციის ერთიანად აღქმა-გააზრების პროცესი გაუადვილა.
მოსწავლეთა ყურადღება გამახვილდა საბუნებისმეტყველო  მეცნიერებების შესწავლაზე. მოსწავლეებს საშუალება მიეცათ, პარალელები გაავლოთ  სვანურ  კულტურასა და იმერულ კულტურასთან .
ისტ რესურსის გამოყენების პროცესში კითხვის დასმის ტექნიკაში წარმატებით გამოყენებულმა, აპრობირებულმა სტრატეგიებმა მით უფრო გამიადვილა მუშაობა, რადგან შეკითხვათა ტიპები იყო მრავალფეროვანი სხვადასხვა უნარ-ჩვევათა გაცნობიერებულად ფორმირებისათვის.ვიდრე მუშაობას დავიწყებდი, გავითვალისწინე განათლების ექსპერტთა რჩევები, რომ რესურსი უნდა იყოს „კონტექსტუალიზებული, უნარების ინტეგრირების ხელშემწყობი, სწავლის უნარებისა და სტრატეგიების განმავითარებელი, სიღრმისეული წვდომის ხელშემწყობი, ინტერაქციის მასტიმულირებელი, სანდო წყაროებიდან მოპოვებული, გარკვეულ სქემას მორგებული და თანმიმდევრული, ადვილად გასაგები ინსტრუქციით დასაბუთებული, მოქნილი" (მ. ბოჭორიშვილი)
უპირველეს ყოვლისაგანვსაზღვრე და  გავითვალისწინე შემდეგი ფაქტორები:
·         სასწავლო მასალის თემატიკა და საინფორმაციო რესურსები
·         მოსწავლეთა ისტ კომპეტენცია
·         ჩემს ხელთ არსებული ტექნიკური ბაზა
როგორც ისტ-ის რესურსის შეფასების ინტერაქტიურმა ბარათებმა გვიჩვენა, აღმოჩნდა რომ ეს ინოვაციური სტრატეგია მოსწავლეთათვის იყო დამხმარე საშუალება ამ თემატიკით ცოდნის, უნარებისა და დამოკიდებულებების ჩამოსაყალიბებლად და არა დაუძლეველი სტრატეგია მოსმენილი კომპოზიციის, მუსიკალური ქუდების  განხილვა და საკლასო მსჯელობაში -დისკუსიაში მონაწილეობა
                                                                       შეფასების კრიტერიუმები

ძალიან კარგი
კარგი
საშუალო
საჭიროებს დხმარებას
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა სრულად და დაჯერებლად
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა კარგად
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა საჭიროებს დახვეწას და დაზუსტებას
მოსმენილი კომპოზიციის, ნაწარმოების შინაარსისა და განწყობის აღწერა ბუნდოვანია და დაუსრულებელია
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის აქტიურადაა ჩართული
მონაწილეობას ხშირად
ნაწილობრივად მონაწილეობა
პასიური მონაწილეა
საკუთარი აზრის  დასაბუთება
მკაფიოდ ნათლად ასაბუთებს საკუთარ  აზრს
კარგად ასაბუთებს საკუთარ  აზრს
საჭიროებს დახვეწას და დაზუსტებას საკუთასრი აზრის გადმოცემისას
ბუნდოვანია და დაუსრულებელია
გამოთქმული აზრი
სხვისი აზრის პატივისცემა
ყოვეთვისცემს პატივს  სხვის აზრს
გამოხატავს პატივისცემას სხვისი აზრის მიმართ ხშირად
ნაწილობრივად სცემს პატივს სხვის აზრს
არ გამოხტავს პატივისცემას ხსვისი აზრის მიმართ

  რიტმული-ინტონაციური სავარჯიშოების  შესრულება

                                                                       შეფასების კრიტერიუმები

ძალიან კარგი
კარგი
საშუალო
საჭიროებს დხმარევერ ავლენს ბას

სინქრონულობის დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას
სინქრონულობის დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას არასდ როს არღვევს
სინქრონულობის დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას არ არღვევს
სინქრონულობის დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას ხანდახან არღვევს
სინქრონულობის დაცვა წყვილში, ჯგუფში
შესრულებისას უჭირს

რიტმული ინპროვიზაციის უნარი
ზუსტად და კარგად ავლენს იმპროვიზირების უნარს
კარგად ავლენს იმპროვიზირების უნარს
ნაწილობრივ ავლენს იმპროვიზირების უნარს
ვერ ავლენს იმპროვიზირების უნარს








No comments:

Post a Comment